

بازدیدها: 19
بازاریابی سنگ ساختمان
تعریف بازاریابی از نظر انجمن بازاریابی آمریکا (The American Marketing Association) اینگونه است: ” بازاریابی، مجموعه ای از فعالیت ها و فرایندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند باشد، است.” بازاریابی سنگ ساختمانی یکی از مهمترین اصول تجارت سنگ ساختمانی می باشد که با اجرای اصولی آن، تضمین تولید سنگ را به همراه خواهد داشت و در شرایط رکود بازار سنگ، سنگبری هایی موفق هستند که دارای تیم بازاریاب سنگ تخصصی و آموزش دیده ای می باشند.
دو نکته مهم در بازاریابی سنگ
1.در بازاریابی سنگ، برای هر مشتری روش مخصوص به خودش را انتخاب کنید.
یعنی روشی را برای ارتباط با وی برگزینید که رضایت بیشتری دارد و احساس راحتی بیشتری می کند. اگر او برای استعلام قیمت سنگ ساختمانی به شما پیامک زد شما نیز در پاسخ با پیامک به وی پاسخ دهید. چون با این کار او احساس راحتی بیشتری می کند و به او اجازه بدهید که از این طریق با شما ارتباط برقرار کند. اگر ارتباط ایمیلی را می پسندند؛ با ایمیل پاسخ بدهید. ولی هرگز پاسخ کسی که با شما تماس می گیرد را با پیامک ندهید. این دقیقا به معنی از دست دادن ارتباط صحیح با مشتری و یکی از مهلک ترین اشتباهات یک بازاریاب سنگ است.
2. در بازاریابی سنگ ساختمانی توجه داشته باشید، پیامی که قصد دارید برای مشتری خود ارسال کنید
هر چقدر دارای جزئیات بیشتری باشد؛ در انتخاب روش ارتباطی نیز می بایست بیشتر دقت کرد. ارتباط های نوشتاری به راحتی اشتباه درک می شوند. در تماس های تلفنی شما از طرز صحبت کردن و لحن صدای طرف مقابل می توانید رفتار ها و نگرش های وی را حدس بزنید، در صورتیکه در ارتباط های نوشتاری هرگز چیزی را نخواهید دید. در ارتباط های چهره به چهره نیز شما می توانید زبان بدن و رفتارهایی غیر از صحبت کردن را نیز ببینید که هرگز در تماس تلفنی معلوم نخواهند شد و به همین خاطر بود که در ابتدا به بازاریابان سنگ توصیه کردم که دفتر کار خود را ترک کنند و رو در رو به بازاریابی بپردازند.
من قصد ندارم که شما را از استفاده از کانال های دیجیتالی منع کنم؛ خود من نیز روزانه از آنها بسیاراستفاده می کنم. این شبکه ها به کمک ما بازاریابان آمده اند و به ما فرصت استثنایی برای جذب مشتری بیشتر را می دهند ولی این شبکه ها بیشتر برای جذب مشتریان جدید است و نه نگه داشتن مشتریان موجود. مخصوصا زمانیکه موفق شده باشید محموله ای از سنگ ساختمانی به ارزش بیست هزار یورو (83 میلیون تومان) را به یک مشتری بفروشید و به آنها قول خدمات طولانی مدت داده باشید باحفظ ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی به آنها احساس دلگرمی می دهید و شما را در کنار خود احساس می کنند و برای خرید های بعدی، شما اولین گزینه ای هستید که در ذهنشان تداعی می شوید.حفظ ارتباط از طریق کانالهای شبکه اجتماعی و یا تبلیغ در سایت های تخصصی که اطمینان دارید که روزانه افراد متخصص زیادی از آن بازدید می کنند، کمک شایانی جهت افزایش احتمال موفقیت شما در بازاریابی سنگ ایجاد می کند.
اگر با مشتریان معروف و به نامی سر و کار دارید که روزانه بازاریاب های متعدد سنگ به آنها مراجعه می کنند؛ حتی اگر موفق به فروش سنگ به آنها شده باشید، بدون توجه به تکنولوژی های جدید و کانال های برقراری ارتباط دیجیتالی همچون شبکه های اجتماعی و تبلیغات در سایت های اینترنتی پر بازدید در آینده نزدیک، در بین بازاریابان متعدد دیگر فراموش خواهید شد و هیچ تضمینی برای ادامه مراوده شما با این افراد وجود نخواهد داشت. ولی باید توجه داشت که در بازاریابی سنگ ساختمانی تبلیغ در سایتهای تخصصی پر بازدید و شبکه های اجتماعی به تنهایی مثمرثمر نیستند و سایت های معتبر و تخصصی شما را به مشتریان معرفی مینماید؛ ولیکن ادامه مذاکرات و ارتباطات بعدی بر عهده شماست و اگر با مشتریانتان رابطه نزدیک و خوبی دارید.
معامل الرخام والجرانیت فی ایران معامل المرمروالگرانیت فی ایران معامل الحجرفی ایران معامل فعاله للحجرفی ایران
معارض الرخام والجرانیت فی ایران
معارض المرمروالگرانیت فی ایران اصفهان
معارض الحجرفی ایران
اعظم معارض للمرمروالگرانیت فی ایران
معامل الرخام فی ایران
معامل الحجر فی ایران