بین سنگ تراورتن و مرمریت کدام را انتخاب کنم؟

خرید سنگ

تراورتن یا مرمریت ؟

اگر قصد دارید کفپوش منزل خود را نصب یا جایگزین کنید. احتمالا برای انتخاب بین گزینه های سرامیک، سنگ ها (مانند سنگ مرمریت و تراورتن ) باید بررسی های لازم را انجام دهید . تفاوت های هر یک را در نظر بگیرید. در صورتیکه بخواهید از گزینه سنگ برای پوشش کف خود استفاده کنید. هر دو نوع سنگ آهکی هستند . هر دو می توانند جایگزین خوبی برای هر کف خانه باشند. آنها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. بیایید به تفاوت های سنگ تراورتن و مرمریت نگاهی بیندازیم :

برای خرید سنگ مرمریت یا سنگ تراورتن به فروشگاه ما مراجعه نمایید . فروشگاه ملل سنگ

سنگ سرویس حمام | تراورتن یا مرمریت ؟

میتوانید سنگ مرمریت را از دیگر کفپوش های سنگی به وسیله سختی آن و الگوهای رنگارنگ رندانه مشخص کنید. اگر چه سنگ مرمریت گاهی اوقات تک رنگ است. اغلب آن یک رنگ با رگه های دیگری از طریق آن مانند سفید با رگه های خاکستری یا سیاه و سفید است. دیگر رنگ های رایج شامل سیاه و سفید، خاکستری، صورتی، آبی یا سبز می باشند. بافت مرمریت بسیار صاف است و با حالت براق به رنگ صیقلی تولید می شود. این سنگ تمایل دارد تا کمی از درخشش پر زرق و برق نیز داشته باشد. پس با توجه به نیاز خود بین تراورتن یا مرمریت انتخاب کنید.

سنگ آباده موج دار

سنگ تراورتن

 تراورتن ظاهرا متخلخل است، و به نظر می رسد طبیعی تر و دارای بافت است. زمانی که محکم چسبانده شود تراورتن مناسب برای کف و یا به عنوان کفپوش های حمام در نظر گرفته شود. این سنگ نسبتا نرم و جذب کننده آب است. بنابراین لازم است چند لایه رزین برای جلوگیری از نفوذ آب به سنگ استفاده شود. 

رنگ های تراورتن به طور معمول گرم هستند و از  سفید یا کرم تا بژ، طلایی، قهوه ای و حتی قرمز می باشند.  این نوع از سنگ ها نیز براساس فرآوری ها در مدل های مختلف از جمله جلا داده شده (ساب اسیدی خورده). ساب نخورده (پیش ساب شده)، چرمی شده، تیشه ای، برش خورده تولید می شوند. برای نمای بیرونی بین تراورتن یا مرمریت بهتر است از تراورتن استفاده کنید.

بهترین استفاده از پلاک سنگ مرمریت چیست؟

پلاک های سنگ مرمریت اغلب در دیوارهای حمام، کف و کف های کار مثل آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا در حالی که موج دار و ظریف هستند. خیلی راحت تمیز و پاک می شوند. سنگ مرمریت سنگ بسیار سنگین (دانسیته بالایی دارد) است . در مقایسه با سایر انواع کفپوشها واقعا می تواند در مقابل دویدن و شیطنت بچه ها و یا حیوانات خانگی مقاومت کند. فقط اطمینان حاصل کنید که پلاک ها درست چسبانده شده باشند و درزگیری درست انجام شده باشد.

بهترین استفاده برای پلاک تراورتن چیست؟

اغلب از پلاک تراورتن در داخل حمام برای نمای بیرونی استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند در آشپزخانه، فضای باز و تزئین دیوارها، سقف ها و صفحات کابینت استفاده شوند. تراورتن بدون جلا (پیش ساب شده). می تواند یک سطح با اصطکاک بالا مناسب برای استفاده در خارج از خانه فراهم کند. به همین دلیل شما اغلب سنگ تراورتن و کفپوش های نصب شده برای استخر ها را می بینید، اما آنها برخی از آنها را صیقل نزده اند.

گرانیت مشکی تویسرکان

تراورتن یا مرمریت ؟ کدام به صرفه تر است؟

مسئله آخر برای بررسی هزینه است. قیمت سنگ تراورتن طبیعی معمولا بیشتر از سنگ مرمریت است. اما سنگ مرمریت طبیعی دارای قیمت بالاتری برای کفپوش است. البته هزینه ها با توجه به کیفیت سنگ متفاوت است. هر مترمربع سنگ ممکن است بین ۱۲۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد. حال با خواندن این مقاله به راحتی میتوانید بین تراورتن یا مرمریت یکی را انتخاب نمایید. 

Summary
تراورتن یا مرمریت ؟
Article Name
تراورتن یا مرمریت ؟
Description
بین سنگ تراورتن یا مرمریت کدام را انتخاب کنیم؟
Author
Publisher Name
Melalsang
Publisher Logo

سنگ تراورتنسنگ مرمریتسنگ نما داخلیسنگ نمای خارجیمقالات سنگمقالات سنگ ساختمانی

انواع سنگتراورتنخرید سنگخرید سنگ ساختمانیسنگ تراورتنسنگ ساختمانیسنگ فرش-انواع سنگ-خرید سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *