سنگ نما سفید پر کاربرد در ساختمان کدام است؟

سنگ نما سفید

سنگ نما سفید

سنگ نما سفید در صنعت ساختمان سازی بسیار پر کاربرد و محبوب میباشند. یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید سنگ نما رنگ آن است. قیمت سنگ نما سفید بسیار متنوع است. معمولا قیمت سنگ نما سفید از حدود ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۳٬۲۰۰٬۰۰۰ تومان میباشد. دلیل استفاده از سنگ  رنگ خاص و طبیعی آن نسبت به آجر, سرامیک است. همان طور که هر مشتری سنگ میداند در بسیاری از اسامی سنگ ها رنگ جزیی جدایی ناپذیر است. ما در ملل سنگ اصفهان شما را به طور کامل با انواع سنگ سفید و کاربردهای آن آشنا میکنیم. برای خرید سنگ نما سفید با ملل سنگ تماس بگیرید.

سنگ نما سفید

کاربرد انواع سنگ نما سفید ساختمان

 در ایران از دیرباز کشف معادن آغاز گردیده. این کشور تبدیل به یکی از معتبرترین منابع تولید فرآوری سنگ ساختمانی کرده است. ابتدا باید مشخص شود چه سنگی برای ساختمان شما مناسب می باشد. داخل نماهای کلاسیک و رومی معمولا از رنگ سفید استفاده می گردد. پس با توجه به نیاز خود می توانید سنگ مورد نظر را انتخاب کنید. علاوه بر نمای زیبا مقاومت در برابر رطوبت و آلودگی به قسمتهای داخلی ساختمان را تضمین نمایید. این موارد میتواند در خرید سنگ به شما کمک کند.

 برخی از سنگ های مورد استفاده برای سنگ نما سفید

  •  سنگ های مرمریت

مرمریت ها بسیار متنوع هستند و رنگ سفید جزو رنگ های شاخص آن است.

  •  مرمریت سفید سبزوار

سنگ مرمریت سبزوار  یکی از گزینه های مورد استفاده برای سنگ نما سفید است.

 سنگ مرمریت سفید سبزوار مانند بسیاری از سنگ ها درجات فرآوری متنوعی دارد. به طور مثال درجات سوپر و ممتاز آن ظاهری بسیار جذاب با رنگی سفید مایل به خاکستری دارد. ولی درجات پایین تر بلطبع هاله و لکه های سیاه یا قهوه ای را داراست.

 کاربرد مرمریت سفید سبزوار

  •  نمای داخلی
  • مراکز تجاری
  • ساختمان های مسکونی
  • هتل هامرمریت سبزوار سفید
  • سنگ پله
  • کف پارکینگ
  • نمای لابی 

 خصوصیات بارز این سنگ

  • جذب آب کم
  • مقاومت بالا
  • ساب پذیری بالا
  • تراکم بالا

 سنگ مرمریت سفید کوهرنگ

 رگه های طلایی موجود در سنگ نما سفید کوهرنگ از مشخصه های بارز این سنگ است. برخلاف ظاهر زیبا و روشن آن از مقاومت فشاری پایینی برخوردار است. در فضاهای نمناک و خیس قابل استفاده نیست. بیشتر از این سنگ در راه پله, دیوار لابی, دیوار پارکینگ مسقف و فروشگاه ها استفاده می گردد.

 البته به دلیل تعطیلی پی در پی این معدن این سنگ در دسترس نیست.

 سنگ مرمریت دهبید سفید کوه

این سنگ زمینه روشن تری از مابقی معادن دهبید دارد . متاسفانه معدن سنگ نما سفید کوه نسبت به چاه مرغی دهبید تراکم بسیار پایین تری را داراست . این سنگ طرح هایی به نام گل یخ دارد . مابین این نقوش رگه‌های خاکی موجود است که این سنگ را بسیار زیبا میکند. ولی در عین حال می تواند جزو معایب باشد.

مرمریت دهبید سفید

 اگر این سنگ در کف سازه کار شود٬ به هنگام عبور و مرور بعد از مدتی تغییر شکل میدهد. لکه گیری سنگ در نتیجه بالا میرود. از مشخصات این سنگ می توان استحکام بالا و مقاومت سایشی پایین را نام برد .

کاربرد سنگ مرمریت دهبید سفید کوه

برای فضاهای داخلی , واحد مسکونی , پارکینگ مسقف , دیواره ها و اماکن تجاری

 مرمریت سفید هرسین

از جمله سنگ های پرکاربرد و پر مصرف محسوب می‌شود. دارای دو معدن در منطقه کرمانشاه می باشد .یکی معدن سردار و دیگری معدن غلامی .

مرمریت هرسین

سنگ سردار نسبت به غلامی روشن تر است و از ساب پذیری بالاتری برخوردار می باشد .این سنگ در چند سورت از معدن استخراج میگردد.

 سورت خط دار که به آن رگه مویی هم گفته می‌شود. 

  •  سورت نقطه دار یا خالدار
  • – سورت پاک

 سنگ هرسین از نظر تراکم , تحمل و فشار سنگ مناسبی برای فضاهای داخلی می باشد. بیشترین کاربرد این سنگ در پله , دیواره , پارکینگ لابی و فروشگاهی می باشد. لازم به ذکر است که مرمریت هرسین متاسفانه در صورت فرآوری ضعیف مستعد لکه گیری است .در بعضی از صورت های این سنگ لکه هایی سبز دیده می شود. لکه سبز از معایب این سنگ محسوب می گردد .این صورت هرسین را در رده های پایین‌تری از مابقی سورت های آن قرار می‌دهد .

 

سنگ های تراورتن محبوب برای سنگ نما سفید

سنگ تراورتن آتشکوه

تراورتن آتشکوه

بیشترین مصرف سنگ تراورتن آتشکوه در نمای بیرونی ساختمان می باشد.

این سنگ از با کیفیت ترین و مرغوب ترین سنگهای سفید ایران و جهان می باشد.

تراورتن عباس آباد

 
تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد در سنگ نمای ساختمان کاربرد دارد. دلیل آن زیبایی ، مقاومت بالا و صیقل پذیری عالی این نوع تراورتن است.

 
تراورتن دره بخاری
تراورتن دره بخاری

این نوع تراورتن به دلیل صرفه اقتصادی بالا جز پر استفاده ترین سنگ های نمای بیرونی میباشد.

تراورتن ابیانه

سنگ ابیانه نسبت به سنگ های عباس آباد و آتشکوه از تراکم کمتری برخوردار است. ولی از نظر رنگ و موج با این سنگ ها رقابت دارد. در مجموع این سنگ بسیار شکیل و زیباست.

 

مرمریت مرودشت

سنگ لایم استون مرودشت

این سنگ به دلیل زیبایی و یکدست بودن، از جمله پرفروش ترین ها به شمار می رود. بیشترین کاربرد این سنگ در دیوار های داخلی و خارجی ساختمان، کف، پله و کابینت می باشد.

 
لایم استون سفید اسلام آباد
لایم استون اسلام آباد

سنگ  لایم استون از جمله سنگ های آهکی با جذب آب بالا و نرم برش میباشد. مصرف کنندگانی که هم به دنبال زیبایی هستند و هم به دنبال قیمت مناسب میتوانند از این سنگ برا سنگ نما سفید استفاده کنند. برای خرید کلیه سنگ های مناسب سنگ نما سفید به فروشگاه ملل سنگ مراجعه کنید.


دانلود لیست قیمت

سنگ تراورتنسنگ کفسنگ مرمریتسنگ نما داخلیسنگ نمای خارجیمقالات سنگ ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *