مرمریت ارک بیرجند

سنگ مرمریت آرگ بیرجند

معادن سنگ مرمریت آرگ بیرجند در 125 کیلومتری شهر بیرجند و در جاده خوسف میباشد . سنگ مرمریت آرگ بیرجند دارای بک گراند روشن است که در ایران بسیار پرطرفدار است.که دارای چند سینه کار باز و در حال بهره برداری میباشد.

مرمریت ارگ بیرجند

مشخصات

از مشخصات این سنگ میتوان به خاصیت ساب پذیری و مقاومت سایشی نسبتا بالایی اشاره کرد. سنگ مرمریت آرک بیرجند برای استفاده در کف داخلی ساختمانها و همچنین دیواره های راه پله و پارکینگ بسیار مناسب میباشد. اغلب مهندسین ناظر محترم با کارکردن سنگ مرمریت در قسمت نما مخالف هستند به این دلیل که پشت سنگ مرمریت آرگ بیرجند صاف بوده و قدرت جذب ملات را ندارد . همچنین با اسکوپ کردن میتوان این مشکل را برطرف نمود .ولی رگه های موجود در تمامی سنگهای مرمریت از جمله سنگ مرمریت ارک بیرجند در مجاورت شرایط آب و هوایی متغییر باز شده. زیبایی خود را از دست میدهند.

روش برش

سنگ مرمریت آرک بیرجند همانند تمامی سنگ های دیگر با 2 روش اره بر و قله بر، بریده میشود. با دستگاه قله معمولا کوپ سنگ با عرض حداکثر 60 سانتیمتر بریده میشود بدیهی است .در روش قله بری سنگ بدلیل هزینه کمتر نسبت به فرآوری به روش اره بری خرید سنگ های زیر 60 سانت عرض از کارخانه هایی که با قله بر سنگ را میبرند با صرفه تر میباشد.

سنگ مرمریتسنگ نما داخلیمقالات سنگ ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *